بازار ارز دیجیتال از گذشته تاکنون
نوشته شده توسط : مهدی میرزایی

بازار ارز دیجیتال از گذشته تاکنون

حتماً شما هم به یاد دارید که در سال 2008 فرد یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو، برای اولین بار ارز دیجیتالی به نام بیت کوین را به طراحی کردند. پیش از آن زمان هنوز واژه ارز دیجیتال معنایی نداشت و کمتر کسی اطلاعی از بیت کوین داشت. جالب است بدانید که قیمت بیت کوین در آن سال چیزی حدود 0.5 دلار بود و کاربران می‌توانستند به راحتی تعداد زیادی از این ارز محبوب را تهیه کنند. حتی بازی‌هایی طراحی شدند که در ازای انجام فعالیت‌های خاصی، مقداری بیت کوین به کاربران هدیه دهند. از این رو با گذشت کمتر یک دهه شاهد رشد بسیار بالای بیت کوین و پیدایش ارزهای دیجیتال بیشتری شدیم. بیت کوین از سال 2011 به بعد رشد چشمگیری پیدا کرد به طوری که تبدیل به یکی از روش‌های پرداخت شرکت‌ها گردید.

پس از بیت کوین تیم‌های توسعه دهنده زیادی تشکیل شدند تا ارز دیجیتال خود را ایجاد و به بازار ارائه کنند. اصولاً تمام ارزهای دیجتالی که بعد از بیت کوین روانه بازار شدند هدف کنار زدن بیت کوین را داشتند. مشهورترین ارز دیجیتالی که با این هدف تولید گردید، اتریوم می‌باشد که در حال حاضر بیشترین قیمت را بعد از بیت کوین دارد. با توجه به رشد ارزهای دیجیتال افراد زیادی تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال کردند و صرافی‌هایی در جهت سرعت بخشیدن به معاملات ایجاد شدند.

 

میزان رشد محبوبت ترین رمزارزها

بیت کوین

 

بیت کوین مشهورترین و گران قیمت‌ترین ارزه دیجیتالی می‌باشد که در بازار ارزهای دیجیتال موجود می‌باشد. ارز دیجیتال بیت کوین با هدف تمرکز زدایی از نظارت و مقررات بانک‌ها و سیاست گذاری‌های پولی در سال 2008 ایجاد گردید. رشد ارز دیجیتال بیت کوین تقریباً از سال 2011 به بعد شروع گردید و این اررز دیجیتال از سمت بسیاری از شرکت‌ها نظیر ویکی لیکس مورد تایید قرار گرفت. از این رو رفته رفته شرکت‌های بیشتری از بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت استفاده می‌کردند که همین موضوع سبب رشد قیمت این ارز دیجیتال گردید.

بیت کوین در ابتدا قیمتی برابر با 0.5 دلار داشت که این مقدار تا اواخر سال 2012 به 22 دلار رسید. سال 2013 را می‌توان به عنوان سال طلایی بیت کوین در نظر گرفت چرا که ارزش این ارز دیجیتال تا آخر این سال به 1000 دلار رسید.این ارز دیجیتال پس از گذشت تقریباً 14 سال از مقدار 0.5 دلار به قیمت 38 هزار دلار سیده است که به عنوان گران قیمت ترین ارز دیجیتال خرید و فروش می‌شود.

 ادامه مطلب...





:: برچسب‌ها: دوره ارز دیجیتال , ارز دیجیتال , آموزش ارز دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: